Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Ανατολική επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης

Το μήκος της γραμμής θα είναι 4,8 χιλιόμετρα με πέντε νέους σταθμούς

Οι εργασίες του μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2006. Το έργο προχωρά με πολύ αργούς ρυθμούς.

Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΠΕΡΑΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) ενέταξε στο πρόγραμμα του την ανατολική επέκταση του μετρό στην περιοχή της Καλαμαριάς της Θεσσαλονίκης. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 628 εκατομμύρια ευρώ. Ο συγχρηματοδοτούμενος προϋπολογισμός από το Ταμείο Συνοχής ανέρχεται στα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Το μήκος της γραμμής του μετρό θα είναι 4,8 χιλιόμετρα και θα δημιουργηθούν πέντε νέοι σταθμοί (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα). Παράλληλα, προβλέπεται η κατασκευή δύο σηράγγων. η εγκατάσταση ειδικών ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων καθώς και σύστημα Αυτόματης Λειτουργίας και Επιτήρησης Συρμών.


Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ. Παπακωνσταντίνου δήλωσε «Με την υλοποίηση του έργου αναβαθμίζεται σημαντικά η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, βελτιώνονται δραστικά οι συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη και μειώνεται η επιβάρυνση προς το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα. Πιστεύουμε ότι το έργο θα προχωρήσει με τους ρυθμούς που απαιτείται για την απορρόφηση των πόρων»


Το μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να εξυπηρετεί 87.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η χρήση των αυτοκινήτων θα μειωθεί και αυτό σαν συνέπεια θα έχει την μείωση εκπομπών αερίων στο περιβάλλον.

Ο υφυπουργός Υποδομών κ. Μαγκριώτης δήλωσε "Επιταχύναμε τις διοικητικές, τεχνικές διαδικασίες και τις μελέτες για την ωρίμανση του έργου, ώστε να είναι δυνατή η πραγματοποίηση της Β΄ φάσης του διαγωνισμού. Σε λίγες ημέρες, θα κληθούν οι διαγωνιζόμενοι, να παραλάβουν τα τεύχη δημοπράτησης για να υποβάλουν τις προσφορές τους". Επίσης πρόσθεσε " Συνεχίζουμε με εντατικό ρυθμό την ολοκλήρωση των μελετών, για τη δημοπράτηση μέχρι το 2013 της νέας γραμμής από την Πλατεία Δημοκρατίας, μέσω της οδού Λαγκαδά μέχρι Ευκαρπία και Νοσοκομεία. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς οριστικοποιεί τη χάραξη των άλλων δύο γραμμών. Η 1η από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, Ξηροκρίνη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Εύοσμο, και το Κορδελειό. Η 2η από Πανεπιστήμιο προς Τούμπα, Χαριλάου και Ν. Ελβετία. Τέλος, μελετάται και επέκταση με Μέσo Σταθερής Τροχιάς από Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου